مقالات آرشیو خبر ها
۳ نکته ای که از بازی یوونتوس مقابل تاتنهام آموختیم

۳ نکته ای که از بازی یوونتوس مقابل تاتنهام آموختیم

گلهای نیمه ی اول پائولو دیبالا و مهدی بن عطیه به بیانکونری کمک کرد تا سه شنبه تاتنهام را شکست دهد و اولین پیروزی اش در جام قهرمانان ملبورن را جشن بگیرد.

 

بعد از گذشت تنها 6 دقیقه بیانکونری جلو افتاد، یک اشتباه در هماهنگی خط دفاع تاتنهام باعث شد که روبرتو پریرا به سمت دروازه حمله کند و هوشمندانه توپ را برای دیبالا بفرستد تا او با پای چپ مرگبارش از 12 یاردی دروازه ی اسپرز را بگشاید.

 

جواهر آرژانتینی یوونتوس در ادامه ی کار هم خوب عمل کرد و دروازبان اسپرز میکل وُرم را با شوت زهراگینش در دقیقه ی 13 مورد آزمون قرار داد.

 

تنها 60 ثانیه ی بعد، یوونتوس خود را 2‐0 جلو انداخت وقتی که لندنی ها نتوانستند توپ را به درستی از نقطه ی کرنر دور کنند و سانتر دقیق میرالم پیانیچ برای مهدی بن عطیه به یک ضربه ی سر زیبا و قوس دار در گوشه ی دروازه منجر شد، این اولین گل بن عطیه در اولین بازیش در حضور قرضی از بایرن مونیخ به یوونتوس بود.

 

 

خرید جدید دیگر یوونتوس می توانست پاس گل دومش را هم به ثبت برساند اما شوت دیبالا بلاک شد، بیانکونری که برای اولین بار در لباس های آبی جدیدش به میدان رفت با تسلط کامل نیمه ی اول را به پایان برد.

 

در شروعی ارام در نیمه ی دوم، هرنانس پاس در عمق مناسبی برای پیانیچ فرستاد و او را در موقعیت تک به تک قرارداد اما بازی ساز بوسنیایی ما نتوانست استفاده کند و توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

تاتنهام شروع به در اختیار گرفتن نبض بازی کرد و عملکردش را بهبود بخشید و توانستند عقب افتادگی شان را در دقیقه ی 67 به عدد 1 رساندند.

 

این بازیکن آرژانتینی نتو را به یک واکنش هوشمندانه مجبورد کرد و بعدش هم شایون هریسون در دقایق پایانی بار دیگر نتو را آزمود، در نهایت بیانکونری با موفقیت توانست پیروز میدان باشد.

 

ترکیب یوونتوس: نتو، لیرولا، بن عطیه (مارونه) ، روگانی (سورین) ، الکس ساندرو (کوکولو) ، لمینا (ماچک) ، هرنانس (بلانکو مورنو) ، آساموا (ویتاله) ، پیانیچ (پارودی) ، پریرا (چری) ، دیبالا (روزتی)

 

سایت اسکواکا به 3 نکته پیرامون این بازی اشاره کرده است:

 

پیانیچ جانشین مناسبی برای پوگبا است

 

 

شایعات بازگشت 100 میلیون پوندی پل پوگبا به منچستر یونایتد هر روز بیشتر از دیروز قوت می گیرد، اما همان طور که مدیر ورزشی یوونتوس فابیو پاراتیچی اشاره کرد، یوونتوس از همین الان با حرکاتی در بازار خودش را از داشتن جانشین مطمئن کرده است. خرید میرالم پیانیچ از رقیب مستقیمشان رم با مبلغ 25. 4 میلیون پوند از هرجهت یک داد و ستد فوق العاده بود. این هافبک به عنوان رجیستا فصل قبل 80 موقعیت گلزنی برای هم تیمی هایش فراهم کرده بود، اما در نگاه اول ظاهرا در باشگاه جدیدش در نقش هافبک هجومی بازی خواهد کرد. در بازی مقابل تاتنهام پیانیچ نقش هافبک هجومی مرکزی را به عهده گرفت و هرنانس به عنوان رجیستا بازی کرد. این بازیکن 26 ساله کلاس کارش را نشان داد و در ابتدای نیمه ی اول همکاری خوبی با هرنانس ترتیب داد، هنوز شاید زود باشد، اما پیانیچ نشان داده که در یادگیری زیرکانه عمل می کند.

 

درخشش جوانان

 

 

بیشتر موفقیت فصلول قبل یوونتوس مدیون خط دفاع با تجربه و هماهنگشان و در کنارش ستاره هایی مثل پوگبا و دیبالا بوده است. اما با توجه به غیبت چندین بازیکن اصلی، مربی این تیم شانس این را داشت که چند تا از بازیکنان جوانش را به میدان بفرستد و آنها او را در ملبورن ناامید نکردند.

 پل لیرولا، یک دفاع راست 18 ساله سرعت و عزم فوق العاده ای به خصوص در ابتدای نیمه ی اول نشان داد، او از گوشه ها چندین باز حمله کرد و به میلر لحظات سختی را تحمیل نمود. او کمی در نیمه ی دوم محو شد و به خاطر کشیدن پیراهن وانیاما کارت زرد گرفت، اما به نظر می رسد او در بلند مدت بتواند جانشین استفان لیختشتاینر و دنی آلوز شود.عملکرد هافبک 22 ساله شان ماریو لمینا هم عملکردی درخشان داشت. این بازیکن گابنی در هنگام در اختیار داشتن توپ پر از انگیزه و اعتماد به نفس بود و در یکی از صحنه ها به زیبایی لاملا را در نیمه ی دوم جا گذاشت گه بسیار دیدنی بود.

 

دیبالا همچنان می درخشد

 

 

پائولو دیبالا تنها 22 سال دارد، اما اهمیت او برای یوونتوس آنقدر زیاد است که به نظر بسیار بزرگتر و باتجربه تر می آید. این بازیکن آرژانتینی 19 گل در سری آ‌ به ثمر رساند و در 45 دقیقه ی این بازی هیچ نشانی از توقف در روند پیشرفتش نشان نداد. دیبالا بسیار فرصت طلب نشان داد و اولین موقعیتش در بازی را به گل تبدیل کرد. حالا که یوونتوس گنزالو ایگواین را خریداری کرده است، یوونتوس در سری آ‌ بی رقیب تر از گذشته خواهد شد. بی تجربگی اش در بازی های ملی و نبودش در لیست آرژانتین برای المپیک احتمالا به نفعش خواهد شد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: